Dziś mamy 18 kwietnia 2024, czwartek, imieniny obchodzą:

07 września 2021

Leasing samochodów. Czym chcą jeździć kobiety, a czym mężczyźni?

fot. archiwum

fot. archiwum

Eksperci platformy Automarket.pl sprawdzili, jakie samochody# najczęściej finansują w leasingu i wynajmie długoterminowym kobiety, a jakie mężczyźni.

Automarket.pl to należąca do PKO Leasing internetowa platforma, oferująca nowe i używane samochody pochodzące z polskich salonów. Jej eksperci przeanalizowali 2 tys. umów zawartych z klientami w ciągu pierwszego roku obecności firmy na rynku, aby dowiedzieć się, jakie samochody w leasingu i wynajmie długoterminowym najbardziej interesują kobiety i mężczyzn.

- Analiza powstała w oparciu o umowy leasingu i wynajmu długoterminowego. Obserwujemy bowiem duży wzrost zainteresowania tymi formami finansowania i ich popularności wśród zdecydowanej większości naszych klientów. Sprawdziliśmy również, jakie samochody są najczęściej wybierane przez kobiety, a jakie przez mężczyzn, biorąc pod uwagę ich potrzeby i preferencje zakupowe – mówi Tomasz Otto, Dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl

Opel i Hyundai – ulubione marki kobiet…

Z przeprowadzonej analizy wynika, że wśród dostępnych na platformie marek samochodów, najbardziej popularną wśród kobiet jest Opel – aż 30% z nich decyduje się na modele tej marki (najczęściej na Astrę lub Insignię). Na drugim miejscu wśród wybieranych przez panie producentów znajduje się Hyundai – wybiera go 15% klientek platformy (najpopularniejsze modele: i30 i Tucson). Na trzecim miejscu plasuje się BMW – samochody rodem z Bawarii wybiera 10% pań (przeważnie modele serii 3).

Sympatią klientek Automarket.pl cieszą się też Skoda (8%), Fiat (7%) oraz marki japońskie – Toyota i Nissan (po 6%). Warto podkreślić, że auta z Japonii są wybierane znacznie częściej przez kobiety niż mężczyzn – łącznie 15% pań i 10% panów decyduje się na te pojazdy.

…i mężczyzn

Jak się okazuje, Opel to marka numer jeden także wśród mężczyzn, choć odsetek tych aut wśród umów leasingu i wynajmu długoterminowego jest mniejszy w porównaniu do umów zawieranych przez kobiety – Ople wybiera 15% panów. Na drugim miejscu znajduje się Hyundai (11%) – także nr 2 wśród kobiet. Trzecie miejsce u panów zajmują jednocześnie BMW i Skoda (po 10%).

Różnice między motoryzacyjnymi preferencjami obu płci widać dopiero od czwartego miejsca. U panów tę pozycję zajmuje Ford z wynikiem 7%, a tuż za nim plasuje się Volkswagen (6%). Marki japońskie rzeczywiście nie są ulubieńcami mężczyzn. Najchętniej wybierają oni Toyotę (4%), ale decydują się na nią równie często, co na Audi (również 4%).

Analiza pokazuje te same preferencje w przypadku francuskich marek – po 6% kobiet i mężczyzn stawia na Peugeota, Citroena i Renault.

- Nasze obserwacje potwierdzają, że równie często można zobaczyć kobietę za kierownicą SUV-a, np. Hyundaia Tucsona, co mężczyznę w niewielkim aucie miejskim, np. Oplu Astrze. Co więcej, osoby, które decydują się na auta z naszej oferty, stosują te same kryteria podczas wyboru samochodu. Ich wspólną cechą jest chęć zakupu i korzystania z pojazdu w możliwie wygodny sposób. To dlatego najczęściej wybierają wynajem długoterminowy i leasing, a transakcje często zawierają online – ograniczają dzięki temu formalności i mogą liczyć na wsparcie w obsłudze samochodu, np. serwisowaniu, przechowywaniu i wymianie opon czy ubezpieczeniu auta – dodaje Tomasz Otto z Automarket.pl.

Źródło: Automarket.pl

Materiał: InfoWire.pl

Oceń artykuł: 1 2

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (1) Zgłoś naruszenie zasad

    • 0 (0)

    Mazda, w dniu 07-09-2021 18:10:49 napisał:

    Tylko auta japońskie, nie żadne francuskie czy niemieckie.

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Bezpłatne kontrolowanie sprawności amortyzatorów
Konstrukcje stalowe
Zdjęcia do dokumentów
35,00 złPLN
Budowa magazynów
Bezpłatne kontrolowanie sprawności zawieszenia
Aparat dla dzieci
99,00 złPLN
Ryzyko zawodowe
od 100PLN
Metodyka prowadzenia instruktażu stanowiskowego
49PLN
0

Podstawowe szkolenie łączników i zwiadowców. Zajęcia w Kowalewku

W ramach rocznego planu pracy zatwierdzonego przez #Komendę Jednostki w Kowalewku trwają zajęcia z zakresu budowy i obsługi motocykli typu Honda 125 SL, a także qadów Yamaha Grizzly 550.

(czytaj więcej)
0

Światowy Dzień Chorych na Hemofilię. Zaburzenia krzepnięcia krwi

Wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień# Chorych na Hemofilię.

(czytaj więcej)
0

Ochrona przed niechcianymi wiadomościami. Nowe zabezpieczenia

Przedsiębiorcy telekomunikacyjni świadczący #usługi SMS podłączyli się do systemu telegraf.cert.pl, służącego do przekazywania wzorca fałszywej wiadomości SMS. Dzięki czemu blokowane będą oszukańcze wiadomości SMS, które są zgodne z przygotowanymi przez CSIRT NASK wzorcami.

(czytaj więcej)
0

Wskoczył do rzeki, by ratować nastolatkę. Ryzykował własnym życiem (film)

Starszy aspirant Łukasz Grabowski z Komendy #Miejskiej Policji w Toruniu, ryzykując własne życie, uratował młodą kobietę. Nie zważając na silne prądy i niską temperaturę wody, funkcjonariusz ruszył na pomoc 16-latce, która tonęła w nurcie Wisły.

(czytaj więcej)