Dziś mamy 20 czerwca 2021, niedziela, imieniny obchodzą:

13 listopada 2020

e-Senior, czyli pomału do celu. Wystarczy przełamać opór

fot. Cyfryzacja KPRM

fot. Cyfryzacja KPRM

Już jutro, 14 listopada Ogólnopolski Dzień Seniora. W tym roku prezent może być# tylko jeden – pomóc możliwie najbezpieczniej przetrwać ten trudny dla wszystkich czas. I tu zjawiamy się my ze sporą dawką internetowej wiedzy.

Wszyscy to wiedzą, że nawet najlepsze internetowe połączenie nie zastąpi osobistego spotkania. Jednak w tym roku nie powinniśmy ryzykować. Lepiej unikać takich spotkań, przede wszystkim właśnie z osobami starszymi - #zostańwdomu. Z drugiej strony - powinniśmy zrobić wszystko, aby koronawirus nie odciął naszych seniorów od świata i ludzi. I tu z pomocą przychodzi internet.

Przełamać opór

Tak, tak, widzimy to kręcenie głową… Moja babcia i internet? Mój tata i wideorozmowy? To się nie uda.

Uda się. Nie zamierzamy Was jednak przekonywać, że z każdego seniora da się zrobić mistrza internetu. Jak przy jakiejkolwiek innej nauce – trzeba zacząć od podstaw i my te podstawy Wam dostarczamy!

Zacznijcie od obejrzenia rozmów, jakie przygotowaliśmy wspólnie z gwiazdami programu „Sanatorium miłości”. Wywiady z Wiesławą Judek, Władysławem Balickim i Iwoną Mazurkiewicz przeprowadziła ambasadorka naszej kampanii „e-Polak potrafi!” – Marta Manowska. Pokażcie je swoim bliskim seniorom – kto wie, może się zainspirują i przełamią dotychczasowy opór? Pomóżcie im w tym!

Władysław Balicki opowiedział Marcie Manowskiej, jak - dzięki internetowi - udaje mu się utrzymywać kontakt z wieloma osobami na raz, często mieszkającymi tysiące kilometrów dalej – obejrzyj wywiad.

Wiesława Judek zdradziła m.in. jakie seriale najchętniej ogląda w internecie, czego szuka w sieci, a nawet, jaki blog chciałaby założyć – obejrzyj wywiad.

Iwona Mazurkiewicz opowiedziała, jakie sprawy urzędowe załatwia przez internet i dlaczego warto zaufać profilowi zaufanemu – obejrzyj wywiad.

Nie zapomnijcie o bezpieczeństwie

Wywiady z seniorami z „Sanatorium Miłości” to nie wszystko, co dla Was mamy! Chcemy pomóc seniorom nie tylko poznać internet, ale i nauczyć jak bezpiecznie z niego korzystać. Dlatego ruszyliśmy z nową kampanią, w której pomaga nam znana i lubiana aktorka Barbara Bursztynowicz. Hasło naszej kampanii to „Seniorze – spotkajmy się w sieci”. Realizujemy ją wspólnie z Warszawskim Instytutem Bankowości.

Co przygotowaliśmy? Proste, napisane przystępnym językiem broszury, ale i krótkie filmy instruktażowe. Główną bohaterką filmów jest oczywiście nasza ambasadorka Barbara Bursztynowicz.

Tematy filmów i broszur dobraliśmy tak, aby najpierw pomóc seniorom poznać możliwe zagrożenia w sieci, a później nauczyć ich jak tych zagrożeń unikać.

Dlatego pierwsze trzy tematy to: bezpieczne korzystanie w sieci z rozrywki i komunikacji oraz bezpieczne załatwianie online różnych spraw, w tym urzędowych. Kolejne dwa tematy dotyczą sposobów na zabezpieczenie swoich danych w sieci, a także unikania konkretnych metod oszustów w internecie.

Filmy wprowadzają do tematyki każdego z poszczególnych zagadnień, a broszury rozwijają i uzupełniają każdy z nich. Dzięki takiemu ujęciu, senior będzie mógł rozpoznać zagrożenie, ale też dowie się, jak sobie z nim poradzić – sam lub przy wsparciu bliskich - dzieci czy wnuków.

Do tej pory opublikowaliśmy trzy filmy i trzy broszury. Koniecznie je zobaczcie, przeczytajcie i pokażcie swoim bliskim seniorom.

- Jesteś seniorką, seniorem i chcesz się czuć w internecie pewniej i bezpieczniej? A może chciałbyś zachęcić do bezpiecznego korzystania z sieci swoich rodziców, czy dziadków lub działasz w organizacji wspierającej takie osoby? Bez względu na to, z którą z tych grup się identyfikujesz, gorąco polecam Ci śledzenie kampanii „Seniorze – spotkajmy się w sieci”. Pięć krótkich filmów instruktażowych, w których miałam przyjemność wziąć udział i pięć broszur edukacyjnych jest na wyciągnięcie ręki. Zachęcam do zapoznania się z akcją. I mam nadzieję, że spotkamy się w sieci – mówi Barbara Bursztynowicz, ambasadorka naszej kampanii.

Spektakl i film, czyli o bezpiecznej rozrywce w internecie – obejrzyj.

E-mail i media społecznościowe, czyli o bezpiecznej komunikacji w internecie – obejrzyj.

Sprawy urzędowe i bankowe, czyli o bezpiecznym załatwianiu codziennych spraw przez internet – obejrzyj.

Broszury znajdziecie na www.gov.pl/seniorze-spotkajmy-sie-w-sieci

- Internet jest skrojony na miarę potrzeb starszych osób. Potrafi ułatwić najtrudniejsze czynności, zbliżyć, umilić czas, a jak trzeba pomóc w potrzebie. Wystarczy tylko chcieć. Na wagę złota jest tu pomoc tych, którzy w sieci radzą sobie nieco lepiej. I do takiej pomocy chcemy zachęcać – pomóżmy naszym seniorom w tym, aby stali się e-seniorami – apeluje Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Ogólnopolski Dzień Seniora może być dobrym początkiem tej internetowej przygody. Spróbujcie!

Materiał: Cyfryzacja KPRM

Oceń artykuł: 0 3

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (0) Zgłoś naruszenie zasad

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Bezpłatne kontrolowanie sprawności układu kierowniczego
Konstrukcje stalowe
Siłownia
Torba na akcesoria fryzjerskie
82PLN
Sprzedaż opon
Przeglądy gaśnic
od 50PLN
Szampon wiśniowy do włosów farbowanych Joanna 1l
15PLN
Szczotka elektryczna z jonizacją Fox Red Hot
175PLN 140PLN
0

Ocena pracy zdalnej przyczyną konfliktu między pracownikami a pracodawcami?

Przedsiębiorcy częściej niż pracownicy źle oceniają jakość# pracy zdalnej. Po upływie kilkunastu miesięcy, zastosowany w wielu przypadkach po raz pierwszy model zdalnego zatrudnienia, przynosi gorsze efekty zdaniem co trzeciego pracodawcy. Najmniej zadowoleni z home office są przedstawiciele handlu, przemysłu i mikrofirm. Opinię pracodawców podziela co piąty pracownik, a wielu z nich nie wie, jak się ocenić – wynika z badań przeprowadzonych dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Nikt jednak nie ma wątpliwości, że nie ma już powrotu do rzeczywistości sprzed Covid-19.

(czytaj więcej)
0

Czym galerie handlowe przyciągają klientów? Przedstawiamy wyniki sondy

Co jest najważniejsze dla odwiedzających centra handlowe po# pandemii? Według wyników najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie Cushman & Wakefield nadrzędne dla klientów odwiedzających centra handlowe są: możliwość dokonywania zakupów na miejscu, bez korzystania z internetu oraz możliwość zrobienia spontanicznych, nieplanowanych zakupów. Najmniej ważny dla konsumentów okazuje się udział w eventach organizowanych na terenie centrum oraz korzystanie z oferty fitness.

(czytaj więcej)
0

Zadbaj o wątrobę. Sprawdź jak ją chronić!

Co szkodzi wątrobie? Jak ją chronić, by służyła nam jak najdłużej? Dowiesz się dzięki kampanii „Listy od W.”

(czytaj więcej)
0

Ranking opieki nad dziećmi. Polska zajęła 27. miejsce

Według raportu UNICEF, Luksemburg, Islandia, Szwecja, Norwegia i Niemcy zajmują# najwyższe miejsca w rankingu dotyczącym opieki nad dziećmi wśród 41 krajów OECD i UE. Na najniższych miejscach uplasowały się: Słowacja, Stany Zjednoczone, Cypr, Szwajcaria i Australia. Polska zajęła 27. miejsce.

(czytaj więcej)